Fundacja Siepomaga udostępnia swoim Podopiecznym materiały promocyjne, z których mogą korzystać, zbierając 1%. To jednak nie wszystkie możliwości promocji – jak więc zbierać 1% i skutecznie docierać do kolejnych Darczyńców? W poniższym poradniku poznasz kilka sposobów, które na pewno Ci w tym pomogą.
- Promocja online
Promowanie 1% w Internecie zwykle przynosi bardzo dobre rezultaty – to zasługa dużo większych zasięgów, które pozwalają dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Z jakich form promocji 1 procenta w sieci mogą skorzystać Podopieczni Fundacji Siepomaga, aby pozyskać zaufanych Darczyńców?
Podstawowym narzędziem niezbędnym podczas promowania 1% jest portal społecznościowy Facebook. W celu promocji 1% warto publikować posty z krótką informacją, odpowiednim zdjęciem oraz odnośnikiem – zarówno na osobistym profilu, jak i na specjalnie stworzonym fanpage’u czy wydarzeniu. Zacznij od zaproszenia do pomocy znajomych i poproś o udostępnienia – dzięki nim coraz więcej osób dowie się o tym, że mogą przekazać Ci swój 1% podatku! Możesz także komentować posty na innych stronach, odwiedzać facebookowe grupy i w delikatny sposób zachęcać do okazania wsparcia. Ponadto, w Panelu Potrzebującego Fundacja Siepomaga udostępnia banery na Facebooka, które można pobrać i opublikować na stronie, aby powiadomić znajomych o zbiórce 1%.
O zbiórce 1% śmiało możesz poinformować również w serwisie społecznościowym Instagram. Jego dużą zaletą jest możliwość dodawania w postach tzw. hasztagów, które pozwalają dotrzeć do większej liczby odbiorców. Podobnie jak w przypadku Facebooka, Twoja aktywność może mieć bardzo duże znaczenie. Regularnie publikuj posty informujące o Twojej sytuacji, delikatnie zapraszaj do pomocy i dbaj o odpowiednią relację
ze społecznością. Nie bój się wdawać w interakcje, odpowiadać na komentarze oraz pytania – to normalne, że potencjalny Darczyńca chce przed przekazaniem 1% poznać wszelkie szczegóły. Możesz nagrywać mówione Stories, które zwiększą Twoją autentyczność i jeszcze bardziej zbliżą Cię do odbiorców. Pamiętaj także o podziękowaniu za dotychczasowe wsparcie – to ważne, aby Wspierający czuli, że ich pomoc ma dla Ciebie znaczenie.
Filmiki promujące
Jeśli chcesz poinformować innych o tym, że mogą pomóc Ci, przekazując swój 1% podatku, nagraj krótki filmik promujący. Dobierz słowa w taki sposób, aby nagranie motywowało do pomocy i udostępniaj je w mediach społecznościowych – dzięki ich zasięgom, dotrze ono do szerokiej społeczności. Przedstaw swoją sytuację oraz powód, dla którego zbierasz 1%, zwięźle wyjaśnij, jak można okazać wsparcie i zaproś do pomocy. Opisując swoją codzienność, nie bój się dzielić emocjami z oglądającymi. Takie nagranie potwierdzi Twoją autentyczność i pozwoli odbiorcom poznać Cię „twarzą w twarz”, dzięki czemu zyskasz znacznie większe zaufanie, niż gdybyś publikował same posty pisane.
Znane osoby
Celebryci, aktorzy, wokaliści – wszystkie te osoby cieszą się zazwyczaj wyjątkowo dużymi zasięgami na swoich kanałach w mediach społecznościowych. Warto podjąć próbę kontaktu z jedną z takich osób (a nawet kilkoma, jeżeli masz taką możliwość), w celu opowiedzenia swojej historii i poinformowania o zbiórce 1 procenta. Nawet jedna wzmianka w social mediach znanego i lubianego aktora może sprawić, że swój 1% podatku przekaże Ci wielu jej obserwatorów.
Personalizowana instrukcja
Dla każdego Potrzebującego tworzymy personalizowaną instrukcję, którą można przedstawić potencjalnym Darczyńcom. Zawiera ona szczegółowe informacje na temat tego, w jaki sposób przekazać swój 1% podatku, dzięki czemu cały proces jest dla Wspierających znacznie łatwiejszy. Możesz rozesłać wiadomość z instrukcją do znajomych
i poprosić ich o przesłanie jej kolejnym osobom. W ten sposób informacja dotrze do szerokiej społeczności – z pewnością będą wśród nich ludzie o wielkich sercach, którzy zechcą okazać pomoc.
Wiadomości mailowe
W celu dotarcia do potencjalnych Darczyńców możesz także sformułować wiadomość
e-mail, w której zawrzesz wszelkie najważniejsze informacje. Wyjaśnij w niej, dlaczego potrzebujesz pomocy w postaci 1% i delikatnie zachęć do okazania wsparcia – zarówno finansowego, jak i również do dalszego udostępniania wiadomości. W zależności od poczty internetowej, z której korzystasz, takie maile możesz przesłać do kilkudziesięciu, a nawet kilkuset osób naraz. Fundacja Siepomaga również wysyła tego typu wiadomości mailowe, opisując problemy swoich Podopiecznych. Oprócz samych maili, możesz także sformułować stopkę e-mail, w której umieścisz odnośnik do instrukcji, bądź krótką informację na temat tego, jak można Ci pomóc. To doskonała forma informowania
o możliwości przekazania 1% podatku.
- Promocja offline
Jeden procent z powodzeniem można promować także poza Internetem. Co robić
i do kogo się zwrócić, aby dotrzeć do społeczności chętnej przekazać swój 1% podatku?
Rodzina i znajomi
Badania mówią, że aż 66% Podatników przekazuje 1% na prośbę znajomych! Dlatego właśnie poszukując Darczyńców, warto opowiedzieć o sytuacji najbliższym osobom – rodzinie, przyjaciołom, znajomym, współpracownikom... Możesz zachęcić ich do pomocy zarówno finansowej, jak również do dalszego rozpowszechniania informacji. Twoi bliscy na pewno dadzą znać o akcji swoim znajomym, a dzięki temu liczba Wspierających może znacząco wzrosnąć. Marketing szeptany to niezwykle skuteczny sposób dotarcia do większej społeczności.
Lokalne biura rachunkowe
39% PIT-ów nadal rozliczanych jest przez Księgowych. Możesz zwrócić się do znajomej księgowej bądź lokalnego biura rachunkowego i poprosić pracowników, aby informowali swoich klientów o możliwości przekazania 1%. Tego typu lokalne inicjatywy zawsze przynoszą bardzo dobre rezultaty – warto spróbować i w tym przypadku. Z pewnością wśród klientów biur znajdą się osoby, pragnące pomóc Ci w walce o lepszą codzienność.
Lokalne media
Zbierając 1 procent, możesz także śmiało zwrócić się do lokalnych mediów z prośbą
o pomoc. Skontaktuj się z nimi drogą listowną, mailową bądź osobiście i dokładnie opisz swoją sytuację. Radio, telewizja czy prasa docierają do setek mieszkańców – to doskonały
i naprawdę skuteczny sposób, aby w krótkim czasie pozyskać Darczyńców szczerze zainteresowanych okazaniem wsparcia.
Gotowe materiały promocyjne do pobrania
W Panelu udostępniliśmy materiały promocyjne, które możesz pobrać i wykorzystać w celu promocji 1%. Gotowe plakaty, ulotki, banery – czeka tam wszystko, co może pomóc dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i potencjalnych Wspierających. Pobierz je, wydrukuj
i zadbaj o to, aby znalazły się w kluczowych miejscach miasta – na słupach, tablicach informacyjnych, przystankach, w lokalnych kawiarniach… Na pewno co najmniej kilku przechodniów zdecyduje się pomóc!
Darmowe materiały promocyjne dla Podopiecznego
Fundacja Siepomaga nie tylko udostępnia Potrzebującym zbierającym 1%, materiały promocyjne na stronie, ale i wysyła je pod wskazany adres – to komplet aż 200 sztuk ulotek oraz 50 plakatów. Aby otrzymać je do użytku, wystarczy zamówić je za pośrednictwem Panelu Potrzebującego. Później można już tylko oczekiwać na przesyłkę,
a po jej dostarczeniu, rozpocząć działania promujące! Umieść plakaty i ulotki
w widocznych miejscach w okolicy tak, aby zauważyła je jak największa ilość osób. Kto wie, ilu jest wśród nich potencjalnych Wspierających?
Promocja 1 procenta – zarówno online, jak i ta prowadzona bez użycia Internetu – może
w dużym stopniu pomóc Ci w gromadzeniu potrzebnej kwoty. Uwierz w dobre serca ludzi wokół i skorzystaj z różnych form promocji – dzięki odpowiedniemu zaangażowaniu, Twoja codzienność może znacząco zmienić się na lepsze.
W przypadku pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji,
Zespół Fundacji Siepomaga.
+48 61 278 78 17